fallback-image

Кіберспорт, Олімпійські ігри та IESF World Championship. Інтерв’ю з Іваном Данішевським та Олексієм Малецьким

Кіберспорт продовжує активно розвиватися і останнім часом все частіше виникає питання щодо його включення до програми Олімпійських ігор.

Міжнародний олімпійський комітет (МОК) активно стежить за кіберспортом і не так давно навіть оголосив про створення Олімпійської віртуальної серії, в рамках якої відбулися змагання в онлайн-форматі з декількох дисциплін.

Також велику увагу до кіберспорту з боку МОК привертає проведення масштабних чемпіонатів світу. У 2021 року відбудеться один із таких великих турнірів — IESF World Championship, в якому візьмуть участь 85 країн, серед яких і Україна.

Про перспективи кіберспорту стати олімпійським видом спорту, а також про підготовку збірної України до IESF World Championship в інтерв’ю Sport Arena розповіли Іван Данішевський, голова правління Національної федерації кіберспорту України (UESF) і Олексій «уХо» Малецький, талант WePlay Esports.

— В останні роки Міжнародний олімпійський комітет активно включає до програми Олімпійських ігор нові види спорту (серфінг, скелелазіння, брейк-данс та інші). Чи є шанси побачити в програмі Ігор кіберспорт?

Олексій «yXo» Малецький, талант WePlay Esports. Фото: WePlay Holding

Олексій: Шанси є, і доволі високі. Електронний спорт (esports) вже заведений до цифрової стратегії Міжнародного олімпійського комітету і його мають розглянути як окрему дисципліну в найближчі кілька років. Ще на початку 2021 року Комітет провів першу віртуальну серію Олімпійських ігор. Поки в програмі представлені виключно дисципліни з олімпійською ліцензією в онлайн-форматі (бейсбол, велоспорт, академічне веслування, вітрильний спорт і автоспорт), проте її основа – вже великий крок на шляху визнання і становлення кіберспорту як окремої олімпійської дисципліни найближчим часом.

Іван Данішевський, голова правління UESF. Фото: UESF

Іван: Звісно так. На запрошення Олімпійського комітету я їздив до Лозанни, де ми обговорювали це питання. Проводилися зустрічі, збиралися федерації – ми рухалися до результату, поки не настала пандемія.

За рік комітет оголосив, що в Олімпійські ігри увійшли такі електронні види спорту, як академічне веслування, велосипедний спорт у VR-форматі – дуже дивний вибір. Потім виявилося, що це пов’язано із ліцензійними питаннями. Але гадаю, що ігнорувати кіберспорт на дистанції 5-10 років МОК не зможе. І ми цьому посприяємо.

— Міжнародні турніри, популярність на всіх континентах, величезна фанатська база. Що ще може допомогти включенню кіберспорту до програми Олімпійських ігор?

Олексій: Тільки відкритість до нового. Кіберспорт вже встиг зарекомендувати себе як унікальний вид спорту, на який варто звернути увагу. Він був єдиним видом спорту, який зумів продовжити «жити» під час пандемії, що підкреслює його високу адаптивність. Більшість країн визнали його як повноцінний вид спорту, проводять великі локальні та міжнародні турніри з різних кіберспортивних напрямків. Правила та формати організації змагань із багатьох ігор показують свою ефективність протягом довгих років. Я впевнений, що кіберспорт згодом обов’язково внесуть до програми Олімпійських ігор. 

WePlay Academy League Season 1. Фото: WePlay Holding

Іван: Проблема в тому, що спортивні федерації, від яких залежить МОК, бояться працювати з видавцями ігор, і в свою чергу видавці байдуже ставляться до Олімпійських ігор. Масштабні кіберспортивні заходи, в яких представлені багато різних дисциплін, стануть показником для МОК, що у Олімпійських ігор є серйозна конкуренція серед івентів.

— Напередодні Ігор у Токіо МОК оголосив про створення першої Олімпійської віртуальної серії, де відбулися змагання з велоспорту, бейсболу, вітрильного спорту та інших видів. Чи варто очікувати на появу в цій серії більш класичних кіберспортивних дисциплін – Dota 2, CS: GO тощо? 

Олексій: Щорічно в світі успішно проводяться десятки турнірів по Dota 2, CS: GO, League of Legends і інших ігор. Вважаю, що з часом ці кіберспортивні дисципліни також можуть стати частиною програми Олімпійських ігор. Можливо, на це знадобиться більше часу (для вивчення всіх нюансів, комунікації з розробниками і формування комфортних умов для змагань), проте такий розвиток подій цілком реальний.

Іван: В олімпійській віртуальній серії – однозначно так. На самих Олімпійських іграх – важко сказати.

— Кіберспорт ще не став олімпійським видом спорту, але в світі постійно проходять масштабні турніри з кількох кіберспортивних дисциплін. Наприклад, IESF World Championship 2021, де виступить і Україна. Що можете розповісти про цей турнір? Як участь у ньому вплине на розвиток кіберспорту в Україні? 

Олексій: IESF World Championship – чемпіонат світу з кіберспортивних дисциплін (Dota 2, CS:GO, Tekken 7, PES 2021), на якому змагаються національні збірні і сольні кіберспортсмени з усіх країн-учасниць. Щороку його організатором виступає Міжнародна федерація кіберспорту (International Esports Federation). Цього року на турнірі в рамках кваліфікацій будуть представлені команди з 85 країн. 

Для кожної країни участь в IESF World Championship – можливість проявити себе і свій потенціал в контексті становлення кіберспорту на національному рівні. Це шанс показати вже досягнуті результати та проаналізувати можливі горизонти розвитку в порівнянні з іншими регіонами. Щодо гравців – вони отримують колосальний досвід гри на професійному рівні і крутий внесок у розвиток власної кіберспортивної кар’єри. Хлопці, які візьмуть участь у чемпіонаті світу, виходять за межі аматорської сцени. Розвиток їхніх навичок у кіберспорті прискорюється в рази, так само, як і професіоналізм.

Іван Данішевський, голова правління UESF. Фото: UESF

Іван: IESF походить з Кореї, де організатори цього чемпіонату багато років проводили ординарні локальні турніри. А сьогодні федерація серйозно змінилася, в тому числі завдяки нашій участі. Після створення Європейської федерації кіберспорту (EEF) до правління IESF увійшли нові федерації, були створені інші правила – все це призвело до того, що в минулому році IESF World Championship проходив з інших дисциплін, хоч і не в офлайні – зі зрозумілих причин, через коронавірус.

Дисципліни, в яких ми будемо представлені на IESF 2021: Dota 2, CS: GO, Tekken, Pro Evolution Soccer.

До формування збірної ми підійшли серйозно. Я особисто контролюю відбір в команду з Dota 2, тому що це моя улюблена гра. 

Участь в цьому турнірі, звичайно, дуже сильно вплине на розвиток кіберспорту в Україні. Це буде спільне національне досягнення – і гравців, і національної федерації. Нам буде легше залучити до себе увагу президента, міністрів та інших чиновників. Тож для наступних міжнародних івентів відбір буде проходити легше.

— Ви будете головними тренерами з CS:GO та Dota 2. Як формуватиметься склад збірної України на IESF World Championship 2021? Які особливості відбору?

Олексій: Україна не вперше братиме участь в IESF World Championship, проте в цьому році ми, WePlay Holding, спільно з Федерацією кіберспорту України (UESF) плануємо застосувати абсолютно новий підхід щодо формування збірної, який дозволить відібрати найсильніших гравців і сформувати конкурентоспроможні колективи.

Взяти участь у відборі може будь-хто віком від 16 років. Для цього необхідно заповнити спеціальну анкету. Також у рамках відбору до збірних з CS:GO та Dota 2 будуть запрошені вже сформовані колективи.

Принципи відбору відрізняються залежно від дисципліни. Наприклад, аби визначити одного учасника, який представлятиме Україну в рамках турніру з PES 2021, Українська асоціація електронного футболу провела літній кубок України з PES 2021, серед фіналістів якого був розіграний слот на IESF World Championship 2021.

У рамках змагань з CS: GO і Dota 2 з соло-гравців, які подали анкету на відбір, будуть сформовані команди, які в подальшому будуть змагатися між собою. З гравців, які краще за всіх проявлять себе на цьому етапі, будуть сформовані нові колективи. Потім вони зіграють з учасниками командного відбору та запрошеними командами. Два найкращих колективи потраплять до гранд-фіналу, де змагатимуться за місце в національній збірній України.

Відбір із Tekken 7 проходитиме в два етапи: відкриті кваліфікації та плей-офф. На другому етапі тренер (Станіслав «BitterS» Єфанов) працюватиме з гравцями і шукатиме потенційних учасників IESF World Championship. Найкращі битимуться за місце в збірній у гранд-фіналі.

Олексій «yXo» Малецький, талант WePlay Esports. Фото: WePlay Holding

Іван: На даний момент у нас три методи відбору: соло-ліга, командна кваліфікація і вибір тренерів, який проводитиметься з усього складу гравців-учасників. Так ми плануємо створити гібридну збірну: талановиті хлопці готуватимуться разом із професійними гравцями. Побуткемпимося, попрацюємо, зробимо все, щоб перемогти.

— Чи не було бажання взяти участь у відборі в якості гравця?

Олексій: Сьогодні перед охочими почати кар’єру в киберспорте відкривається стільки можливостей – я свого часу міг про таке лише мріяти! Раніше було просто неможливо потрапити навіть на відбірковий етап міжнародного змагання, якщо ти до цього не встиг пограти на pro-рівні. А сьогодні у рамках національних кваліфікацій на IESF World Championship це більш ніж реально. Юні гравці можуть спробувати свої сили в молодіжних лігах, таких як WePlay Academy League, створена спеціально для вирощування нового покоління професійних CS: GO гравців.

Я обожнюю CS, розумію і відчуваю цю дисципліну від і до. З нею мене пов’язує багаторічний досвід гри та коментаторства. Мене точно можна буде зустріти на відбірковому етапі як тренера збірної з CS:GO 🙂 Але ми з іншими тренерами хочемо виростити нових крутих гравців, які перемагатимуть як на локальному, так і на міжнародному рівні. Це те, на чому я сфокусований у рамках національних відбіркових на IESF World Championship.

Іван: Було бажання, не було часу.

— Можливо, ще рано про це говорити, але яка мета стоїть перед збірною України на IESF World Championship 2021? Виграти, потрапити до топ-3, чи головне участь, а не перемога?

Олексій: Як тренер я ставлю перед собою мету сформувати команду найкращих гравців і допомогти їм підготуватися до змагань. В Україні чимало талановитих кіберспортсменів, тому у мене немає підстав сумніватися, що у нас вийде гідно представити країну на IESF World Championship 2021.

Іван: Україна в іграх від Valve Corporation (Dota 2, CS: GO) на аматорському рівні показує хороші результати — у нас ці ігри популярні. Імовірність зібрати професійну збірну досить велика. Ми намагатимемося виграти. У нас хороші шанси на перемогу.

 

Джерело sportarena.com

Схожі новини

Faker визнаний найкращим гравцем року за версією Esports Awards вдруге поспіль, T1 — найкраща команда

Faker визнаний найкращим гравцем року за версією Esports Awards вдруге поспіль, T1 — найкраща команда

B8 програли Astralis і вилетіли з RMR-турніру до Shanghai Major 2024, Passion UA ​​поступилися BIG

B8 програли Astralis і вилетіли з RMR-турніру до Shanghai Major 2024, Passion UA ​​поступилися BIG

S.T.A.L.K.E.R. 2 зібрав понад 416 тисяч глядачів на піку на Twitch у день виходу. Це п’ятий результат серед всіх ігрових релізів у 2024 році

S.T.A.L.K.E.R. 2 зібрав понад 416 тисяч глядачів на піку на Twitch у день виходу. Це п’ятий результат серед всіх ігрових релізів у 2024 році

B8 програли два матчі за день на RMR-турнірі до Shanghai Major 2024

B8 програли два матчі за день на RMR-турнірі до Shanghai Major 2024