GameMaker завдає удару Unity — рушій став безкоштовним для некомерційного використання
YoYo Games, що належить компанії Opera Software, повідомила у своєму блозі, що ігровий рушій GameMaker став безкоштовним для некомерційного використання та експортування, але не для розробки консольних ігор. Також творцям комерційних ПК-ігор замість щомісячної підписки потрібно буде оплачувати ліцензію одноразово. Саме за допомогою цього рушія було створено Hotline Miami, Undertale, Hyper Light Drifter та багато інших ігор.
Творці GameMaker прямо заявили, що це рішення мотивовано «незграбними змінами цінової політики однієї платформи». Мова йде про Unity, що спочатку повідомила про зміну політики оплати, але після гучної негативної реакції спільноти компанія вирішила зробити «крок назад».
📢 From today, GameMaker will be free for non-commercial use on all platforms (excluding console). To further meet your needs, we are introducing a one-time licence, replacing our current subscriptions! pic.twitter.com/F2sUYo2SzH
— GameMaker (@GameMakerEngine) November 21, 2023
Для комерційного використання ПК-розробникам GameMaker потрібно буде лише один раз придбати ліцензію за 100$. Консольним розробникам на цьому рушії доведеться платити 80$ щомісяця або 800$ щороку. Ба більше, GameMaker також роздає асети, які можна забрати за посиланням.
Чимало розробників тепер ставляться з підозрою до пропрієтарних рушіїв після дій Unity. Цікаво, що повністю безкоштовний open-source рушій Godot виграв чи не найбільше від згаданого цінового конфлікту. Офіційний акаунт Godot привітав GameMaker та запитав, чи планують вони зробити код відкритим, але у відповідь компанія надала загадкове «Слідкуйте за новинами».
Що думаєте про подібний хід GameMaker?