Першій рушій на основі штучного інтелекту GameNGen від дослідників з Google: на що він здатен і чому це може стати революцією ігрової індустрії
Новини про те, що легендарну гру 1993 року DOOM запустили на чому завгодно (електронні тести на вагітність, бортові комп’ютери тракторів, дискові телефони, Nintendo Game & Watch, картоплі в якості елементу живлення) та/або через що завгодно (програма “Блокнот”, Minecraft) трапляються так часто, що досить ймовірно через цей контекст ми ледь не прогавили одну з найбільш важливих новин цього року, коли мова іде про ігрову індустрію.
Річ у тім, що дослідникам з Google Research (Дані Валевські і Янів Левіатан), Google DeepMind (Шломі Фрухтер) та Тель-Авівського університету (Моаб Арар) вдалося щось значно більше ніж просто запустити класичну гру через штучний інтелект. Їх витвір під назвою GameNGen робить повну і точну копію гри в реальному часі “з нуля”, не використовуючи ані традиційні рушії, ані спрайти, ані моделі. Те, що Ви зараз побачите у докладеному відео — не оригінальна гра, а її симуляція, яку ШІ робить в реальному часі з опорою на наявні матеріали.
Результати дослідження були окремо опубліковані дослідниками на GitHub, а також у виданні Arxiv. Звісно, що поки що те що ми бачимо — дослідницька модель, яка ще не доросла до повноцінного ігрового рушія. Однак потенціал цього відкриття водночас жахає і дає надію. Жахає тим, що потенційно більшості індустрії доведеться поступово переходити на ШІ, бо робити ігри на ньому буде швидше та ергономічніше.
Надія ж в тому, що це рідкісна новина, яка потенційно розкриває ШІ не як недолугий замінник справжньої творчості, а як інструмент, який суттєво її полегшить. GameNGen дійсно робить гру “з нуля”, тобто без цілої купи додаткових файлів, але для цього його довго “годували” оригінальною грою. Потенційно, для створення абсолютно нової гри на чомусь подібному в першу чергу потрібні будуть гарні ідеї, художнє оформлення, окремі механіки та гра акторів, тобто все те, що в ігровій індустрії є однозначно творчими компонентами і ніяк не пов’язано з вічними вже затримками релізів, баґами, патчами для патчів і іншими радощами під ґрифом ААА.
Втім, на тлі новин, що акторська ґільдія США (SAG) вийшла на страйк, протестуючи саме проти використання у іграх ШІ (одним з результатів якої стала заборона на відтворення мертвих акторів за допомогою ШІ без згоди правонаступників, щонайменше в межах штату Каліфорнія), навряд ця новина буде однозначно позитивно сприйнята індустрією.
View this post on Instagram
Загалом, ігрова спільнота поки що не знає, що думати про це. Ті, хто “в темі” в шоці, а багато хто просто відмахнувся від GameNGen як чергової новини в стилі “it runs DOOM”. Також подача цієї новини часто зазнає деформації в стилі “гра без рушія”, що некоректно, бо GameNGen і є рушієм, просто замість використання моделей, спрайтів та скриптів він генерує зображення і ігролад в реальному часі, що є принципово новим підходом.
Можливо, ми на порозі революції, масштабів якої ігрова індустрія не бачила десь як раз з часів DOOM. Йой, най буде.
View this post on Instagram
View this post on Instagram