Помер легендарний сценарист коміксів Алан Ґрант
20 липня у віці 74 років помер без перебільшення легендарний сценарист коміксів Алан Ґрант, вплив якого на комікси описати двома словами. Якщо коротко, то елементи створені Ґрантом ви скоріше за все бачили чи не в усіх коміксах про Бетмена та Суддю Дредда (як і їх адаптаціях) починаючи з середини 1990-х.
Втім, починав свій шлях у коміксах обдарований шотландець значно раніше. Вперше отримавши посаду редактора у 1967 році (у віці 18 років!), Ґрант переїхав з шотландського міста Данді у Лондон у 1970 році. Хоча працюючи на видавництво IPC Ґрант непогано заробляв і обзавівся потрібними контактами, роботу довелося покинути щоб отримати вищу освіту… Після якої довелося повернутись у рідний Данді та жити якийсь час на виплати по безробіттю. Контакти в Лондоні зіграли тут вирішальну роль: Ґранта запам’ятали в IPC і невдовзі запросили допомогти з двома проєктами — коміксом про Тарзана та фантастичним журналом 2000 AD.
Знавцям коміксів не треба пояснювати, що таке 2000 AD. Тим кому треба достатньо сказати принаймні ще два слова — Суддя Дредд. Співтворцем Дредда був сценарист Джон Ваґнер, у якого з Ґрантом склалося відпрацьоване співробітництво, яке тривало до середини 1990-х. Разом Ваґнер і Ґрант зробили Дредда справжнім флагманом не лише видавництва IPC а й комікс-індустрії всієї Великої Британії. А потім, теж разом, цей тандем поїхав покоряти Америку.
Кількість персонажів та сюжетів одних тільки DC Comics які створені Аланом Ґрантом як в співавторстві з Ваґнером так і самосійно перелічити в одній статті не вийде навіть при всьому бажанні. Особливими внесками Ґранта є ціла зграя суперлиходіїв які вже встигли стати класичними для Бетмена і піти далеко за сторінки коміксів — Віктор Зсасз, Аміґдала, Рахівник, Щуролов, Джеремайя Аркгем, Корнеліус Стірк та Черевомовець почали постійно з’являтися поза коміксами і встигли охопити фільми, телесеріали, анімацію та відеоігри.
Найбільш особистими зі створених Ґрантом персонажів були двоє, що вони повною мірою і в дуже різних проявах розкривають цікавість Ґранта до анархії — космічний найманець-монстр Лобо і ґотемський антигерой Анархія. Якщо останній є соціальним анархістом який чесно намагається втілити свою філософію в найбільш людяному її прояві, то Лобо це персоніфікація первинного хаосу. Обидва персонажі стали культовими як серед інших сценаристів які намагалися додати щось своє, так і серед читачів. А невдовзі й глядачів.
До кінця 2000-х Алан Ґрант встиг попрацювати чи не в усіх великих видавництвах Великої Британії та США: Atomeka Press, Boom! Studios, D.C. Thompson, Dark Horse, DC, IPC, Marvel та багато інших мали за честь давати працювати лавреату Inkpot Award за 1992 рік. Однак сам Ґрант вирішив що окрім коміксів хоче робити щось ще, тож писав романи (що правда все одно з персонажами DC) та сценарії для фільмів та серіалів. Окремо слід відмітити що Ґрант встиг, серед іншого, докластися ще й до “Доктора Хто” (Doctor Who Magazine) та LEGO (графічний роман LEGO Rock Raiders: High Adventure, Deep Underground).
Хоча Ґрант прямо не писав сценарії до відеоігор, через внесок у комікси його вплив на них прослідковується досить яскраво. Lobo (1996; файтинґ, цікавий переважно тим що навіть не мав релізу і довгий час вважався втраченим) та Batman: Dark Tomorrow (2000) засновані істотно на створених ним персонажах великими успіхами, звісно, не назвеш. А от LEGO Batman: The Videogame, Arkham Asylum, Arkham City, Arkham Knight (наш огляд), Batman: The Telltale Series (наш огляд), Injustice 2 та Arkham VR — ще й як. Як і те що з настанням 2020-х вплив Ґранта в цьому аспекті став відчуватись серйозно і у великому кіно, адже в кіновсесвіті DC потужно з’явилися створені ним Зсасз та Щуролов, у “Хижих пташках” (наш огляд) і другому “Загоні самогубців” (наш огляд) відповідно.
Серед величезної кількості цікавих думок та тем, які неодноразово піднімав у своїх коміксах Ґрант не останнє місце займала тема того як працює людський мозок. Сам сценарист та письменник цікавився цією темою переважно тому що народився шульгою (в консервативній шотландській школі його перевачали бивши по лівій руці аж доки вона не німіла), ба більше — читати спочатку навчився зліва направо. В коміксах Ґранта піднімалися питання хірургічного втручання у мозок, електрошкової терапії, психотерапії, біохімії мозку та регенереації нервових клітин. Він також вважав, що читання коміксів — один з небагатьох процесів, який дійсно поєднує зусилля обох півкуль головного мозку.