Розробники Denuvo: «Ми не шкодимо, а покращуємо індустрію»
Мало які слова викликають у ґеймерів таку ж негативну реакцію, як Denuvo. За останні кілька років цей антипіратський захист блискавично викликає шквал відповідних коментарів, щойно в якісь грі анонсують підтримку цієї DRM-технології. Утім, творці Denuvo вважають таку критику невиправданою, а закиди про зниження швидкодії та інші проблеми від Denuvo — відвертою брехнею. Стів Хвін, операційний директор Irdeto (компанії, яка придбала Denuvo в 2018 році) сказав таке:
Серед піратів і хакерів нас дійсно вважають злом і шкідниками, бо підтримуємо DRM технології, щоби розробники могли заробляти. Протипіратський захист приносить користь не лише ігрвоим компаніям, а й самим гравцям — видавець має захист своїх інвестицій, тож у нього будуть кошти, які можна вкласти в створення нових ігор. Люди чомусь часто про це забувають.
Що би там кому не здавалося, ми любимо ігри й раді бути частиною цієї спільноти. Ми створюємо технології, які покращують та зміцнюють нашу нідустрію.
Стосовно шкоди, яку Denuvo завдає роботі ігор, то Хвін зауважив, що інформація про вплив DRM-технології надходила винятково від хакерів, тоді як працівники Denuvo й розробники ігор всіляко це спростовували та проводили експерименти з порівняння однакових версій. Утім, у 2018 Кадзухіро Харада, творчий керівник серії Tekken, відкрито скаржився, що в ПК-версії Tekken 7 раптові просідання частоти кадрів зумовлені якраз-таки через сторонній протипірастький захист (тобто Denuvo), а в липні 2021 після заяви, що Resident Evil Village без Denuvo працює краще, CAPCOM заднім числом і потай прибрали з гри цей захист.
А який ваш досвід користування Denuvo? Чи помічали ви проблеми в іграх з цим DRM-захистом?