Розробники New Arc Line прокоментували співпрацю з Fulqrum (екс-1С Entertainment)

Розробники New Arc Line прокоментували співпрацю з Fulqrum (екс-1С Entertainment)

Київська студія Dreamate днями представила трейлер New Arc Line — стімпанківської RPG, натхненної легендарною Arcanum. І як стало відомо, гра матиме повне українськомовне озвучення. Утім, це затьмарила звістка про те, що видавцем гри є Fulqrum Publishing — колишня 1C Entertainment, перейменована після купівлі китайським видавництвом Tencent.

Як ви могли здогадатися, реакція спільноти була бурхливою та цілком виправданою, зважаючи на фінансово-географічні сліди компанії.

Тож ми звернулися до Dreamate з проханням прокоментувати свою співпрацю з Fulqrum. Ось що нам відповів Владислав Добровольський креативний директор New Arc Line.

Як і коли саме ви почали співпрацю з Fulqrum Publishing?

Із Tencent загалом і з певними його підрозділами, ми вели перемовини ще задовго до повномасштабного вторгнення. Tencent нам допомагав з аналітиками, консультував з аналізом конкурентів на ринку, що на той момент для інді-колективу з 10 людей, частина з яких працювала з нами на парт-таймі, було супер вагомою допомогою. Також певні контакти безпосередньо з Fulqrum у нас тоді також були, оскільки проєкт був цікавий багатьом. А вже після вторгнення ми, на жаль, доволі довго шукали видавця. У проєкту є певна специфіка — ігри такого розміру та жанру загалом не кожен видавець може “потягнути”. І компаній, які б виявилися готовими співпрацювати з українською командою зараз, за умов війни що триває, скажімо так, багато не знайшлось. Згодом паблішерський підрозділ Tencent у Східній Європі — Fulqrum, зваживши усі супутні ризики, запропонував паблішерську угоду.

Що переконало вас у тому, що партнерство з цим видавництвом не є/буде проблемним, зважаючи на реалії останніх 1,5 років?

Ми зважали, що резонанс, звісно, може бути. Це не питання 1,5 років. Контракти такого типу — це досить об’ємна та довготривала робота. Тож ми також знайомились і дізнавались певні речі про Fulqrum Publishing перед початком співробітництва. Fulqrum Publishing є європейською компанією, яка була заснована у 2002 році як Cenega Publishing і пізніше, разом з рядом інших європейських компаній, вже були придбані 1С Entertainment. Вони, під назвою 1C Publishing EU незалежно від російської компанії, працювали над виданням ігор в Європі – пояснювати технічні деталі такої співпраці є надлишковим.

У 2021 компанія уклала угоду про придбання з Tencent і остаточно відокремилися від російської корпорації. В рамках цієї угоди Tencent придбали всю групу компаній Fulqrum Games у листопадi 2021 року, до якої входять Cenega, Fulqrum Publishing, Muve (платформа ігрової комерції), QLOC (локалізація, QA, портування). 25 лютого 2022 року підрозділи QLOC i Cenega, як частина Fulqrum Games, вже робили офіційне оголошення від імені компанії на підтримку України. Бiльше того, три частини компанїi перевели один мiльйон злотих на пожертвування потерпiлим у вiйнi в України.

Fulqrum Publishing підтримувало це рішення, будучи частиною одного конгломерату. Fulqrum Publishing підтримувало це рішення, будучи частиною одного конгломерату, але саме тоді у них завершувалась реалізація юридичної частини угоди.
Офіційна новина про продаж компанії була опублікована 25 лютого 2022 року, але такі угоди не оформляються за один день або навіть місяць. Цей процес почався набагато раніше, ще 2 серпня 2021 року, і тоді ж в мережі з’явилися офіційні документи про придбання компанії, про що написали безліч медіа: GRYOnline.pl, Game World Observer та інші.

Це стандартна практика для великих корпорацій, таких як Tencent та Embracer Group — викупати незалежні студії та перепродавати їх далі. Через такі корпоративні перестановки і виникають такі непорозуміння.

Найголовнішим для нас є те, що Fulqrum Publishing засуджують російську агресію, а також підтримують українських розробників.

Звичайно, з такими питаннями краще звертатися безпосередньо до самої Fulqrum та її представників. Але думаю, що всі ми змогли винести певні уроки з того, що сталося, і зможемо уникнути таких резонансів надалі.

Наскільки очікуваною/несподіваною була для вас реакція спільноти на анонс видавця?

Звісно, такий резонанс виявився для нас досить великим. Люди доволі часто не готові розбиратися, а загалом за наявності такого суттєвого інформаційного вакууму заповнюють його певними тезами, які не є релевантними. Я хотів би, щоб ком’юніті взяло час на те, щоб детальніше розібратися в питанні. Ситуацію у Fulqrum звісно також побачили, і вони працюють над подальшим її виправленням.

Чи можливий сценарій зміни видавця з вашого боку?

Fulqrum підтримує нас, як команду українських розробників, вірить в успіх нашого проєкту і прикладає досить великих зусиль, щоб проєкт став відомим як великий український RPG проєкт. Так само як “Відьмак” відомий як проєкт польський. Тож ми бачимо сенс в тому, щоб триматися партнерів, які вкладаються в Україну, і віримо, що надалі вони прозоріше комунікуватимуть з користувачами, щоби схожих ситуацій не траплялось.

Як уже було сказано, що видавців, які готові підтримати українських розробників діями, а не на словах, не так вже й багато. Сума яка потрібна на розробку гри такого масштабу — це мільони доларів. В коментарях нам пропонували збирати такі гроші на спільнокошт, але в той час, коли донати потрібні фронту, це видається нам вкрай недоречним. Тож ми бачимо сенс в тому, щоб триматися партнерів, які вкладаются в Україну і допомагають світу почути про наші ігри.

Схожі новини

fallback-image

Анонсовано мобільну Final Fantasy 14 з аналогічним ігроладом повноцінної версії ММО

fallback-image

Стрім S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля

fallback-image

«Це була б гра року, якби не проблеми з продуктивністю та помилки»: перші оцінки S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля

fallback-image

Українці зламали інтернет через бажання пограти в S.T.A.L.K.E.R. 2