«S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl вже вивели у прибуток» — власник GSC Game World Максим Кріппа
Чинний власник GSC Game World і бізнесмен Максим Кріппа вирішив дати інтерв’ю виданню Forbes.ua, де розповів про свій шлях до очолення студії, процес розробки S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (огляд), її успіх та подальші плани стосовно гри й франшизи.
У 2018 році Максим Кріппа викупив NAVI у Олександра Кохановського, за українськими реєстрами — це сталося в 2022 році, а вже 2019 року сам пан Кохановський, який раніше працював у GSC Game World, познайомив Кріппу з Сергієм Григоровичем.
У 2011 була припинена розробки першої ітерації в S.T.A.L.K.E.R. 2, тоді Сергій закрив компанію, звільнив весь штат і сказав, що вийшов на пенсію. Однак вже у травні 2018 року відбулася реінкарнація тієї самої S.T.A.L.K.E.R. 2, яка пізніше отримала підзаголовок Heart of Chornobyl. До 2020 року штат налічував 65 співробітників, а фінансував гру лише Сергій Григорович за власний кошт. Тоді брати Григоровичі почали шукати інвестора й вийшли на Максима Кріппу, який згодився, бо був шанувальником серії S.T.A.L.K.E.R. дуже довгий час.
Починаючи з 2020 року чоловік повністю фінансував розробку шутера за власний рахунок й водночас придбав 40% частки компанії. У 2023 році він заволодів додатковими 42%, коли залишені 18% тримає Євген Григорович, керівник компанії та голова ґеймдирекшену в розробці. За умовами угоди, Сергій Григорович більше не володіє жодним відсотком компанії, але продовжить отримувати частину прибутку з продажів S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl і деяких інших проєктів компанії, можливо, мова йде про мерч.
З 2020 до 2024 року штат зріс майже в сім разів, з 65 до 470 розробників, приблизно 270 співробітників працюють в Україні, коли інші 200 з різних країн світу. В останні місяці робота йшла майже цілодобово й попри наявність баґів гру не хотіли відкладити знову, бо тоді б команда остаточно вигоріла. Головне, що авторам вдався чудовий ґеймплей, а помилки можна виправити з патчами, що ніколи не вийде з ігроладом. Пан Кріппа цінує вклад кожного розробника за працю, відданість та віру в проєкт.
Майже всі ресурси були витрачені на розробку, бо першочерговою метою було завершити гру в тих умовах, яких опинилася студія. Маркетинговий бюджет був дуже невеликим. Вартість розробки S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl склала декілька десятків мільйонів доларів та вже відбилася лише на продажах примірників гри, але їхню офіційну кількість після 1 мільйона нам поки не розголошують. Сам Максим радий, що гра підкорила ринок США, де більшість ґеймерів дуже вибагливі.
Конкретних прогнозів з довгостроковими успіхами студія не будує, бо життя надто бурхливе, але вірить в успішне майбутнє гри. До неї вже готується два доповнення, мултиплеєр та порти на інші платформи. Якщо про PlayStation 5 ми вже знаємо, то іншою платформою, можливо, стане Nintendo Switch 2.
Водночас Максим розказав про початок перемовин із Neflix стосовно створення кіноадаптації франшизи S.T.A.L.K.E.R., але поки без підтверджень, що її узгодять.
Поговорюють, що до кінця року до S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl має вийти глобальне оновлення, яке привнесе чимало змін, виправлень, покращення оптимізації та перше ввімкнення системи A-Life 2.0, яка досі не працює через неймовірну вимогливість до заліза, але присутня в коді гри й розроблялася весь час.