Wanderstop, від творців The Stanley Parable, Gone Home і Minecraft, покаже іншу сторону затишних ігор
Інді студія Ivy Road, яку заснували Дейві Вреден (творець The Stanley Parable, The Beginner’s Guide), Карла Зімонія (авторка Gone Home, Bioshock 2: Minerva’s Den) та C418 (композитор Minecraft) при підтримці видавництва Annapurna Interactive випустять Wanderstop, сюжетно-орієнтовану гру про зміни і чай, яка покаже зворотню сторону усіх затишних ігор, де гравці отримують задоволення від виконання щоденних рутинних завдань.
Головна героїня Альта полегла бійчиня, яка намагається забути про своє минулу, керуючи чайним будинком у магічному лісі. Готувати чай виявляється не так легко, оскільки потрібно вирощувати і збирати необхідні інгредієнти, а потім змішувати в правильних пропорціях у незвичайному пристрої. Прохожі мандрівники будуть часто приходити до вас, аби розповісти власні історії пригод та купити вашого унікального магічного чаю.
Розробіть розпорядок дня. У вільний час ви можете прибирати, прикрашати магазин у власному стилі або просто сидіти на лавці з чашкою чаю і прислухатися до власних думок. Можливо, взагалі нічого не робити це теж нормально. З часом Альта починає розуміти, що їй тут не місце і якщо вона досягне своєї мети, то від чайної крамниці залишиться лише короткий і болісний спогад.
Пан Вреден розповів, що ідея зробити Wanderstop прийшла йому після вигорання, він намагався знайти енергію для роботи в одній зі схожих затишних ігор, але швидко зрозумів, що йому це не вдасться.
Ідея жанру полягає в отримання задоволення і розслаблення від виконання рутинних завдань, такий собі марафон праці, яких полегшується милими почуттями. Тоді ж Девід і зрозумів, що має зробити гру, яка буде побудована навколо травми і лише виглядатиме як щось миле та затишне. Ключова ідея почала краще працювати коли до розробки доєдналася Карла Зімонія, тоді вони вирішили, що персонажі у Wanderstop повинні мати справжні конфлікти, які не вдасться вилікувати навіть магічним чаєм.
Протагоністка Альта уособлює самого гравця, який занурюється у чарівний віртуальний світ, щоб на якийсь час забути про реальні проблеми завдяки ескапізму та рутині. Час проведений на арені в боях на смерть травмував головну героїню, тому вона сподівається, що робота в чайній крамниці допоможе зцілити минулі проблеми.
Альта може виконувати мінімум чи максимум роботи, все залежатиме від гравця, який вже сам повинен буде знайти найефективніші способи її виконанння. Але закриття певного списку завдань точно не допоможе головній героїні позбутися проблем, тому Вреден натякає, що крамниця лише кидає виклик, а ваша діяльність не може мати передбачувані результати, до яких звикли гравці.
Втім, не варто думати про Wanderstop, як затишну гру з елементами фрустрації, розробники просто хочуть показати власне бачення того, звідки можна знайти зцілення від проблем. Пані Зімонія говорить, що у мультфільмах студії Ghibli, з яких вони брали натхнення, рутинні хатні процеси в прибиранні, митті посуду чи розкладанні речей нагадують справжній ритуал з підтримки порядку, який є важливим у світі.
На прикладі історії Альти ми побачимо, що такі завдання можуть відновити сили лише завдяки внутрішній радості від їх виконання, а не туманним обіцянкам майбутніх винагород, каже Дейві, такі щоденні ритуали закріплюють нас у нашому житті, додає Карла.
Випуск Wanderstop запланований на 2024 рік для PlayStation 5 та ПК (Steam).