Чим запам’ятається 2022 рік для українського кіберспорту?

Чим запам’ятається 2022 рік для українського кіберспорту?

У 2020 році кіберспорт набув статусу офіційного виду спорту в Україні. 2021 рік запам’ятався шанувальникам перемогою українських організацій та гравців на міжнародних змаганнях, таких як PGL Major Stockholm, BLAST Premier World Final та The International 10. 2022 рік мав стати черговим роком перемог та нових можливостей для розвитку індустрії.

Однак 24 лютого російська федерація розпочала повномасштабну війну проти територіальної цілісності та незалежності України. Як і кожен бізнес, кіберспорт зазнав значних змін та, попри постійні обстріли, українські компанії та організації, як і вся країна, продовжують працювати та досягати нових вершин. У матеріалі зібрали для вас декілька визначних моментів, що сталися у кіберспортивному бізнесі в Україні за останній рік.

Геймінг та кіберспорт більше не поза політикою

Ключовий момент, який став каталізатором усіх наступних змін. Провідні розробники ігор, кіберспортивні організації, турнірні оператори, інфлюєнсери та гравці не стояли осторонь та з перших днів говорили та продовжують говорити про війну в Україні. Багато міжнародних та українських бізнесів припинили контракти та комерційну діяльність на території росії.

Ігри від Ubisoft (паблішер Assassin’s Creed, Far Cry, Rainbow Six), Activision Blizzard (Call of Duty, Overwatch, World of Warcraft), CD Projekt Red (Cyberpunk 2077, «Відьмак») більше недоступні для продажу на території країни-агресора. Всесвітньо відомі клуби, такі як Astralis, G2 Esports, BIG, Fnatic, Ninjas in Pyjamas публічно закликають до припинення вогню та якнайскорішого відновлення миру. Такі українські організації, як Natus Vincere та WePlay Holding, у перші дні війни оголосили про припинення всіх контрактів із компаніями з РФ.

Крім того, Epic Games (розробник Gears of War, Fortnite і Unreal Tournament) разом із Xbox направили $144 мільйони для допомоги гуманітарним зусиллям в Україні, а Riot Games виділила $1 мільйон на гуманітарну підтримку українців. Багато років на кіберспорт та геймінг дивилися як на молоду та інфантильну сферу. Однак зараз, під час війни та постійної небезпеки з боку росії, світові організації стали на бік правди та спрямували свої зусилля на підтримку України.

Припинення існування кіберспорту СНД

У кіберспортивному просторі Україна довгий час сприймалась як частина регіону СНД. Більшість команд були змішаного складу, де поруч з українськими гравцями грали росіяни та білоруси. Перемога однієї команди сприймалась як перемога цілого регіону – досягнення наших гравців привласнювались іншими країнами.

Після початку повномасштабного вторгнення частина команд змінила свої склади, віддаючи перевагу талантам з України замість росіян. Братські відносини між клубами, взаємодопомога та підтримка припинились через стіну мовчання та бездіяльності.

Бойкот російських команд

Зараз на різних міжнародних турнірах можна побачити, що російські команди виступають під нейтральним прапором і тегом. Це можливо, якщо самі гравці проти війни. Проте остаточне рішення про допущення команди з росії приймається виключно організаторами.

Велика кількість турнірних операторів забороняє російським організаціям брати участь у змаганнях, навіть якщо ті зберігають нейтралітет. Наприклад, компанія Riot Games виключила зі змагань команду Virtus.Pro у дисципліні League of Legends: Wild Rift, а ще скасувала два турніри, які мали проходити у Східній Європі – з League of Legends та Valorant. Міжнародні турніри Apex Legends Global Series, EA Sports FIFA 22 Global Series, ESL Pro League не допускають російські та білоруські команди до турнірів.

Втім, варто розуміти, що в кіберспорті немає єдиного комітету, який може вирішити допускати спортсменів до змагань чи ні. Все залежить від розробника ігор, але й окремі команди можуть вплинути на рішення ліги. Наприклад, збірна Німеччини по Warcraft III відмовилася грати проти збірної росії на турнірі Nations League. Слід за Німеччиною, інші збірні теж заявили про своє небажання виходити на одну арену разом з росіянами. Організаторам не залишилось нічого більше, ніж дискваліфікувати команду з росії. Іншу команду Virtus.Pro теж не оминула дискваліфікація. Після того, як їх гравець Іван «Pure» Москаленко намалював літеру Z під час турніру з Dota 2, організатори зарахували команді технічну поразку і ті покинули турнір.

Популяризація українськомовного контенту

Сепаруючись від російського кіберспорту, Україна активно розвиває контент власною мовою. І якщо раніше такі трансляції не мали особливого попиту, то зараз кіберспорт українською пробудив зацікавленість і стрімко йде вперед. Українські трансляції збирають десятки тисяч глядачів на піку, і це великий стрибок для всієї кіберспортивної аудиторії країни. Більшість коментаторів зараз знаходиться в Україні, але продовжують оглядати світові турніри попри блекаути, залякування та обстріли.

Так, наприклад, WePlay Esports провела першу офіційну українськомовну трансляцію турніру с CS:GO – BLAST Premier 2022. Цього року організатори головних турнірів з Dota 2, CS:GO, Valorant надавали офіційні права на українськомовні трансляції для талантів з України – все більше кіберспортивних ліг починає цікавитись прямим мовленням саме українською.

На жаль, цього року організатори були змушені відмовитися від проведення LAN-турнірів в Україні задля безпеки, проте деякі компанії перейшли на онлайн-турніри, як це було у 2020 через пандемію COVID-19. Таким чином WePlay Esports провели чотири сезони WePlay Academy League у 2022 році.

Отже, навіть без яскравих турнірів у Києві, кіберспорт в Україні продовжує активно брати участь у подіях світового масштабу та впливати на розвиток кіберспорту загалом. І це тільки початок нової сторінки в історії українського кіберспорту без росії.

Джерело sportarena.com

Схожі новини

NAVI дізналися суперників у групі DreamLeague Season 23

NAVI дізналися суперників у групі DreamLeague Season 23

hAdji зіграє за Monte як стенд-ін на найближчих турнірах та IEM Dallas

hAdji зіграє за Monte як стенд-ін на найближчих турнірах та IEM Dallas

Словак STYKO став новим гравцем Monte

Словак STYKO став новим гравцем Monte

Коноплянка – про створення кіберспортивної організації: Цілі дуже високі у нас. Якщо не будемо краще грати, то будемо дивитися на таких як s1mple

Коноплянка – про створення кіберспортивної організації: Цілі дуже високі у нас. Якщо не будемо краще грати, то будемо дивитися на таких як s1mple