Євген «Hitras» Шепелєв: CS:GO як кіберспортивна дисципліна переживає період трансформації. Ми бачимо проблему з кадрами

Євген «Hitras» Шепелєв: CS:GO як кіберспортивна дисципліна переживає період трансформації. Ми бачимо проблему з кадрами

Євген «Hitras» Шепелєв, керівник відділу кіберспорту WePlay Esports. Фото: WePlay Holding

В кінці серпня Київ прийняв великий турнір з CS:GO, в якому брали участь молодіжні команди топових організацій світу – WePlay Academy League Season 1. Sport Arena поспілкувалася з одним із ключових координаторів та ідейних натхненників змагань – Євгеном Шепелєвим.

Керівник відділу кіберспорту WePlay Esports розповів про проведення WePlay Academy League Season 1 в столиці України, бюджет турніру, глядацький інтерес та майбутнє молодіжних змагань.

— Якщо підводити підсумки WePlay Academy League Season 1 – чи все вдалося в плані організації турніру? Чому вирішили провести груповий етап для восьми команд, а не організувати одразу плей-оф?

— Так. Все пройшло так, як ми хотіли зробити. У WePlay Academy League Season 1 брало участь вісім команд, тому що саме така кількість академій була готова на той момент, і насправді ця кількість оптимальна для такого турніру.

Зона англомовних аналітиків на сцені WePlay Academy League Season 1. Фото: WePlay Holding

Форматом матчів ми обрали round-robin, щоб у гравців була можливість попрактикуватися й отримати якомога більше досвіду.

— Чи плануєте змінювати кількість команд у другому сезоні? Чи буде два дивізіони?

— Поки не можу розкрити деталі, але в другому сезоні точно братиме участь не менше восьми команд. Можливо, трохи змінимо формат змагань. Але в першу чергу ми будемо спиратися на фідбек самих учасників і потім будемо приймати остаточне рішення.

Читайте також: Максим Білоногов: В Америці кожен хоче знайти нового ЛеБрона або Шакіла. Хіба не цікаво подивитися, хто буде другим s1mple’ом?

— Який глядацький інтерес до WePlay Academy League? Яка в середньому аудиторія турніру і як на неї вплинув невихід NAVI Junior в плей-оф?

— Середня кількість – 10 000 глядачів на обох трансляціях [англо- та російськомовній]. В цілому ми перевершили середній показник кількості глядачів тір-2 турнірів.

Головна сцена WePlay Academy League Season 1. Фото: WePlay Holding

Звісно, невихід NAVI Junior до плей-оф вплинув на аудиторію турніру. У цієї команди дуже багато фанатів не лише в Україні і СНД-регіоні, а й в усьому світі.

— У вас є мрія провести мейджор з CS:GO. Ви хочете провести його саме в Україні чи в іншій країні?

— Не обов’язково в Україні. Я дуже хочу проводити масштабні тір-1 турніри, наприклад, в Європі, де багато кіберспортивних фанатів.

У червні 2021 року ми провели мейджор з Dota 2 [WePlay AniMajor – прим. SA], доклали багато зусиль і отримали відповідний крутий результат. Наша команда завжди робить свою роботу добре, тому, думаю, рано чи пізно ми отримаємо ще одну можливість провести мейджор.

Тут вже питання виключно в тому, наскільки часто і якісно ти проводиш змагання з CS:GO, скільки і що про тебе говорять. З огляду на поточну ситуацію з календарем кіберспортивних івентів, дуже важко вписати туди турнір і показати, на що ми здатні як турнірний організатор CS:GO-змагань. А проведення мейджора, безумовно, потрібно заслужити.

— Чи буде WePlay Academy League додатковим плюсом у боротьбі за право провести мейджор?

— Звичайно, WePlay Academy League піде в скарбничку досягнень нашої компанії. Але на вибір організації, яка проведе мейджор, впливає величезна кількість факторів, і про деякі ми, можливо, навіть не знаємо.

Гравці команди Fnatic Rising на WePlay Academy League Season 1. Фото: WePlay Holding

І хоча WePlay Academy League Season 1 – не великий тір-1 турнір, ми зробили все, щоб він став якісним продуктом. Нам дуже приємно читати позитивні відгуки.

— Який бюджет WePlay Academy League Season 1? Чи можете порівняти його з бюджетом WePlay AniMajor?

— Порівнювати ці турніри не зовсім коректно. Будь-який турнір рівня major означає більшу кількість команд, талантів, днів і, відповідно, бюджет.

На WePlay AniMajor до нас приїхали кіберспортивні організації з усього світу: Китай, Швеція, Філіппіни, Перу тощо. Ми задіяли два павільйони: в одному велася аналітика, а в іншому були команди, коментатори, божевільні 10-метрові статуї тощо. Масштаби були зовсім інші, так само, як і кінцеві кости.

— Крім CS:GO, чи планує WePlay Esports проводити молодіжні турніри і з інших кіберспортивних дисциплін?

— Зараз CS:GO як кіберспортивна дисципліна переживає період трансформації. Ми бачимо проблему з кадрами, вартість трансферів часом піднімається вище будь-якої допустимої норми. В результаті великі змагання не проводяться, а молоді гравці беруть участь тільки в онлайн-турнірах, не отримуючи досвіду виступу на LAN-івентах. Як наслідок, навіть дуже талановитий гравець, який не поступається в скілах s1mple або ZywOo, не може впоратися з хвилюванням на сцені, у нього зашкалює пульс і він стріляє сім разів з USP-S, не влучивши жодного разу.

Читайте також: Молода зірка CS:GO Юліан «regali»: Моя ціль – бути настільки ж хорошим гравцем як s1mple. Він мій кумир

WePlay Academy League Season 1. Фото: WePlay Holding

З Dota 2 проведення молодіжних турнірів, на мій погляд, неможливо, адже по суті це дисципліна одного турніру [The International – прим. SA].

А наприклад, у League of Legends такий формат може спрацювати. Там досить розвинена екосистема, в якій аматор, виграючи невеликі турніри, поступово може дійти до чемпіонату світу. Його розвиток відбувається логічно і закономірно (CS:GO теж підібрався до цього).

Читайте також: Олексій «уХо» Малецький – про WePlay Academy League і молодих зірок CS:GO: Людям цікаво спостерігати, як проявлять себе junior-склади

Подивимося, що буде з VALORANT. Упевнений, Riot Games розвиватимуть його в тому самому напрямку, що і LoL, підтримуючи проведення аматорських, студентських ліг.

Дуже цікаво спостерігати за розвитком кіберспортивної сцени, впевнений, на нас чекає багато неочікуваних поворотів.

Джерело sportarena.com

Схожі новини

B8 програли Astralis і вилетіли з RMR-турніру до Shanghai Major 2024, Passion UA ​​поступилися BIG

B8 програли Astralis і вилетіли з RMR-турніру до Shanghai Major 2024, Passion UA ​​поступилися BIG

S.T.A.L.K.E.R. 2 зібрав понад 416 тисяч глядачів на піку на Twitch у день виходу. Це п’ятий результат серед всіх ігрових релізів у 2024 році

S.T.A.L.K.E.R. 2 зібрав понад 416 тисяч глядачів на піку на Twitch у день виходу. Це п’ятий результат серед всіх ігрових релізів у 2024 році

B8 програли два матчі за день на RMR-турнірі до Shanghai Major 2024

B8 програли два матчі за день на RMR-турнірі до Shanghai Major 2024

Team Falcons офіційно не продовжили оренду s1mple та перевели dupreeh, Snappi і maden у запас

Team Falcons офіційно не продовжили оренду s1mple та перевели dupreeh, Snappi і maden у запас